وبلاگ

ترجمه‌ی کتاب نظریه اعداد اثر تیتو آندرسکو منتشر شد

این کتاب توسط آقای دکتر حسین خزایی از دارندگان مدال طلای کشوری المپیاد دانش‌آموزی ریاضی ترجمه و به همت انتشارات رمز وابسته به مؤسسه آموزشی و فرهنگی ادب و دانش ماخ با قیمت ۳۵ هزار تومان وارد بازار شده است.

کتاب نظریه اعداد، که در ۲۳ فصل تهیه شده و پیش رو دارید، حاصل سال ها تجربه تیتو آندرسکو سرپرست تیم ملی المپیاد ریاضی ایالات متحده امریکا و یکی از بهترین منابع در این زمینه است. چرا که ضمن پرداختن به کلیه سرفصل‌های نظریه اعداد مورد نیاز در المپیادهای ریاضی دانش‌آموزی (IMO) از پرداختن به مطالبی که اهمیت کمتری در این مسابقات دارد، اجتناب نموده است. به علاوه در هر سر فصل تکنیک‌ها و ایده‌های اصلی تشریح شده و به ترتیب ساده تا دشوار، در هر فصل سوالات تشریحی متنوعی مرتبط با موضوع آن فصل بیان و حل شده است.

برای افرادی که تنها برای مرحله اول المپیاد ریاضی آماده می‌شوند، مطالعه فصل‌های  ۱ تا ۴ و فصل ۷ می‌تواند آشنایی اجمالی فراهم کند. اما برای افرادی که مایل  به موفقیت در مرحله دوم و بعد از آن هستند، مطالعه کلیه فصل‌ها پیشنهاد می‌گردد. باید توجه داشت که با توجه به جایگاه نویسنده در المپیاد ریاضی، مطالعه این کتاب دانش لازم برای شرکت در مسابقات بین‌المللی ریاضی (IMO) را فراهم می‌کند. اگر چه حل مسایل تکمیلی برای این منظور توصیه می‌گردد.

مترجم خواهشمند است در صورتی که ایراد تایپی یا علمی در کتاب مشاهده می‌کنید جهت اصلاح در چاپ‌های بعدی، موارد را به آدرس ایمیل اینجانب که در زیر آورده شده است ارسال نمایید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *